May 19, 2013

Φανερώθηκε!

Ένας μονόλογος υψηλής ποιητικής πνοής: «Η Φανερωμένη» της Ρούλας Γεωργακοπούλου, ένα κείμενο ελυτικού κλίματος, με εικόνες δυνατές, ζοφερές _ Αποκάλυψης _ αλλά και με ένα οξύ χιούμορ, ένα κείμενο που φλερτάρει με τον σουρεαλισμό. Ένας σύντομος, σχετικά, μονόλογος ο οποίος ανεπαίσθητα με παρέπεμψε _ και είναι έπαινος αυτό _ στο «Άξιον εστί» του Ελύτη και στον Χάουαρντ Μπάρκερ του «Ύστατου σήμερα». Το κορίτσι αυτό που ανακαλύπτει τα πρώτα σημάδια της γυναικείας του υπόστασης μέσα στην καρδιά της χούντας, όπως περιγράφεται σε τρίτο πρόσωπο ως μια «προβληματική» αδελφή, έχει σάρκα και οστά.
Η Κατερίνα Ευαγγελάκου, η οποία σκηνοθέτησε το μονόλογο ως «αναλόγιο σε περιβάλλον» στο πλαίσιο των «Αναγνώσεων 2013», τον πολύ χρήσιμο και αποτελεσματικό θεσμό που διευθύνει με επιτυχία και με συχνά καρποφόρες εκπλήξεις η Σίσσυ Παπαθανασίου και που είχε υιοθετήσει το Εθνικό Θέατρο του Γιάννη Χουβαρδά, σεβάστηκε και ανέδειξε την ουσία του κειμένου. Η «ομιλούσα κεφαλή» _ το εξαιρετικά επιτυχημένο βίντεο _ που ενέταξε ως δεύτερο πρόσωπο επί σκηνής _ το alter ego της ηρωίδας _ δεν παρέμεινε εύρημα για το εύρημα αλλά αντλήθηκε από το ίδιο το κείμενο. Στο εξαιρετικά επιτυχές αποτέλεσμα συνέβαλαν το σκηνικό περιβάλλον με τα παπούτσια που άπλωσε σαν βήματα που χάνονται στο μέλλον η Ιουλία Βεντίκου, οι φωτισμοί του Γιώργου Αργυροηλιόπουλου και οι μουσικές του Σταύρου Γασπαράτου.
Σε βασικό, όμως, μοχλό του εγχειρήματος αναδείχτηκε η Μαρία Ζορμπά. Εξαίρετη ηθοποιός _ που δεν έχει πάρει ακόμα τους ρόλους που της αξίζουν _ υπερασπίστηκε το δίσημο του προσώπου με εσωτερικότητα, δύναμη και με μια ανεπαίσθητη νοσταλγία για καιρούς χαμένους.

Εθνικό Θέατρο/ Αίθουσα Εκδηλώσεων Κτιρίου Τσίλερ, 18 Μαΐου 2013.


1 comment:

  1. Did not see it myself, but as it the work of my little sister, I am certain it is first class!

    ReplyDelete